ChestMenu, Minecraft sunucuları için oyunculara yüksek seviyede özelleştirme ve etkileşim sunan gelişmiş bir menü sistemidir. ChestCommands’in geliştirilmiş bir alternatifi olarak sıfırdan tasarlanmış ve işlevselliği ile esnekliği artırmayı hedeflemiştir. Sunucu yöneticileri, basit YAML yapılandırma dosyalarını kullanarak, PlaceholderAPI ile entegrasyonu sayesinde kişiselleştirilmiş ve dinamik deneyimler sunan menüler tasarlayabilir.
YAML dosyalarıyla menülerdeki satır sayısını, başlıkları ve öğe yerleşimlerini tasarlayabilirsiniz. Bu, sunucunuzun tarzına ve ihtiyaçlarına uygun menüler oluşturmayı kolaylaştırır.
Dinamik Öğe Görüntüleme
PlaceholderAPI desteği ile öğelerin oyunculara nasıl gösterileceğini özelleştirebilirsiniz. Bu, oyuncuların istatistikleri veya başarılarına göre öğelerin malzemesini, miktarını ve ismini değiştirmeyi içerir.
Komut Bağlama
Menüdeki belirli öğelere komutlar atayabilirsiniz. Bir oyuncu bir öğeye tıkladığında ilgili komut çalıştırılır, bu da menüyü oyuncu etkileşimi için güçlü bir araç haline getirir.
Tetikleyici Öğeler
Oyuncuların oyundaki belirli öğelerle etkileşime geçmesiyle menüler açılabilir. Bu özellik, sol veya sağ tıklama işlemlerini destekleyerek oyuncuların menülere erişimini daha sezgisel hale getirir.
Özel Sesler
Menü açıldığında çalınan ses efektleri ekleyebilirsiniz. Bu, oyuncu deneyimini artırarak etkileşimleri daha etkileyici ve sürükleyici hale getirir.
Plugin Link:
Ana Özellikler:
Özelleştirilebilir Menü DüzenleriYAML dosyalarıyla menülerdeki satır sayısını, başlıkları ve öğe yerleşimlerini tasarlayabilirsiniz. Bu, sunucunuzun tarzına ve ihtiyaçlarına uygun menüler oluşturmayı kolaylaştırır.
Dinamik Öğe Görüntüleme
PlaceholderAPI desteği ile öğelerin oyunculara nasıl gösterileceğini özelleştirebilirsiniz. Bu, oyuncuların istatistikleri veya başarılarına göre öğelerin malzemesini, miktarını ve ismini değiştirmeyi içerir.
Komut Bağlama
Menüdeki belirli öğelere komutlar atayabilirsiniz. Bir oyuncu bir öğeye tıkladığında ilgili komut çalıştırılır, bu da menüyü oyuncu etkileşimi için güçlü bir araç haline getirir.
Tetikleyici Öğeler
Oyuncuların oyundaki belirli öğelerle etkileşime geçmesiyle menüler açılabilir. Bu özellik, sol veya sağ tıklama işlemlerini destekleyerek oyuncuların menülere erişimini daha sezgisel hale getirir.
Özel Sesler
Menü açıldığında çalınan ses efektleri ekleyebilirsiniz. Bu, oyuncu deneyimini artırarak etkileşimleri daha etkileyici ve sürükleyici hale getirir.
Neden ChestMenu’yu Tercih Etmelisiniz?
ChestMenu’nun PlaceholderAPI ile entegrasyonu ve son derece özelleştirilebilir yapısı, her oyuncunun oyun durumuna göre dinamik ve kişiselleştirilmiş menü sistemleri oluşturmanıza olanak tanır. İster bir mağaza, bir görev sistemi ya da oyuncuların sunucunuzda gezinmelerini sağlayacak bir sistem oluşturuyor olun, ChestMenu genel oyuncu deneyimini iyileştiren güçlü bir çözümdür.
Kod:
menu:
title: "Example Menu" # The title of the menu displayed when opened
rows: 3 # The number of rows in the menu (each row has 9 slots)
triggerItem:
material: "DIAMOND_SWORD" # The item in the player's hand that will trigger the menu opening
actions:
- "RIGHT_CLICK" # The menu will open if the player right-clicks with the item
- "LEFT_CLICK" # The menu will also open if the player left-clicks with the item
sound:
name: "ENTITY_EXPERIENCE_ORB_PICKUP" # The sound that will play when the menu is opened
volume: 1.0 # The volume level of the sound
pitch: 1.0 # The pitch level of the sound
items:
- x: 0 # The X coordinate (column) of the item in the menu, starting from 0 (left)
y: 0 # The Y coordinate (row) of the item in the menu, starting from 0 (top)
material:
default: "LEATHER_CHESTPLATE" # The default material of the item displayed
conditions: # Conditions to change the material dynamically using PlaceholderAPI (PAPI)
- papi: "%player_name%" # PAPI variable for the player's name
value: "Steve" # If the player's name is "Steve", the material will change to Diamond Chestplate
material: "DIAMOND_CHESTPLATE" # The material when the condition is met
- papi: "%world%" # PAPI variable for the current world
value: "world_nether" # If the player is in the Nether, the material will change to Iron Chestplate
material: "IRON_CHESTPLATE" # The material when the condition is met
name: "&cRed Leather Chestplate" # The display name of the item, with color codes supported (&c = red)
lore: # Lore (description text) of the item
- "&fThis is a red leather chestplate" # Example lore line, color codes supported (&f = white)
color: "#FF0000" # The RGB color for the item, in this case red (for leather armor or potion)
enchantmentGlow: true # Whether the item has an enchantment glow effect, even without actual enchantments
hideFlags: true # Whether to hide item flags (e.g., enchantment glow, attributes)
quantity:
default: 2 # Default number of items in this slot
conditions: # Conditions to change the quantity dynamically using PlaceholderAPI (PAPI)
- papi: "%time%" # PAPI variable for the in-game time
value: "morning" # If the time is morning, the quantity changes to 5
amount: 5 # Quantity when condition is met
- papi: "%player_name%" # PAPI variable for the player's name
value: "Steve" # If the player's name is "Steve", the quantity changes to 64
amount: 64 # Quantity when condition is met
command: # The command(s) executed when the player clicks this item
- "say %player% clicked on the red leather chestplate" # PlaceholderAPI can be used in commands
executor: "player" # Specifies who will execute the command: "player" or "console"
Plugin Link:
İçeriği görüntülemek için Giriş yapın veya Kayıt olun.