ateş ve patlama korumaları bir güncelleme sayesinde güçlendirildi. Fakat bu güncelleme yer bulmadan önce bu korumalar zayıflatıldı, bu sebeple de oyuncu kitlesi bu değişikliğe tepki gösterdi. Peki bu korumalar ilk başta nasıldı? Nasıl bir zayıflığa, ve ardından güçlendirmeye uğradı? Bu konuda bu soruları açıklayacağım.
Korumaların İlk Hali
Ateş ve patlama korumaları, değişikliğe uğramadan önce bir sınırlamaya sahipti. Patlama koruması patlama hasarını (%8 * Koruma Seviyesi) formülü ile engelliyordu. Ayrıca Java Edition sürümünde patlama geri itmesini (%15 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyordu. Fakat birden fazla zırh parçasındaki koruma seviyeleri üst üste eklenmiyordu. Bu da demekti ki Patlama Koruması 4 büyülü bir zırh parçası patlamalara karşı maksimum hasar engellemesi sağlıyordu. Ki bu da
Patlama Koruması (ve Ateş Koruması) büyüsünü birden fazla zırh parçası ile üst üste eklenebilen Koruma büyüsüne karşı zayıf bırakıyordu.
Ateş korumasının çalışma mantığı da aynıydı. Ateş hasarını (%8 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyor, sönme süresini ise (%15 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyordu.
Korumaların Zayıflatılması
Bu iki koruma pek sık kullanılmamasına rağmen büyük bir zayıflatılmaya uğradı. Artık bu korumaların etkileri diğer zırh parçaları ile üst üste eklenebiliyor, fakat bu etkiler eski değerlerinin çeyreğine indi (Örneğin: Patlama Koruması patlama hasarını artık seviye başı %3,75 azaltıyor). Bu da eskiden 4. seviye bir korumaya sahip tek bir zırh parçasından elde edilen etkinin elde edilmesi için artık tam bir 4. seviye zırh gerekmesi anlamına geliyordu.
Korumaların Güçlendirilmesi
Bu korumalar önceki zayıflama sonrası oyuncu kitlesi tarafından beğenilmediği için eski haline getirilmekle kalmayıp güçlendirildi. Artık korumalar hem eski değerleri kadar etki ediyor, hem de birden fazla zırh parçasında ise üst üste biniyor (Örneğin: 7 seviye Ateş Korumasına sahip bir zırhınız var ise sönme süreniz %105 azaltılacak, yani ateşten çıkmanız durumunda hemen sönüyorsunuz!). Bu değişiklik yine de bu korumaları pek baskılayıcı kılmasa da belirli senaryolar için daha güçlendirici bir etkiye sahip olmuş oldu.
Korumaların İlk Hali
Ateş ve patlama korumaları, değişikliğe uğramadan önce bir sınırlamaya sahipti. Patlama koruması patlama hasarını (%8 * Koruma Seviyesi) formülü ile engelliyordu. Ayrıca Java Edition sürümünde patlama geri itmesini (%15 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyordu. Fakat birden fazla zırh parçasındaki koruma seviyeleri üst üste eklenmiyordu. Bu da demekti ki Patlama Koruması 4 büyülü bir zırh parçası patlamalara karşı maksimum hasar engellemesi sağlıyordu. Ki bu da
Patlama Koruması (ve Ateş Koruması) büyüsünü birden fazla zırh parçası ile üst üste eklenebilen Koruma büyüsüne karşı zayıf bırakıyordu.
Ateş korumasının çalışma mantığı da aynıydı. Ateş hasarını (%8 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyor, sönme süresini ise (%15 * Koruma Seviyesi) formülü ile azaltıyordu.
Korumaların Zayıflatılması
Bu iki koruma pek sık kullanılmamasına rağmen büyük bir zayıflatılmaya uğradı. Artık bu korumaların etkileri diğer zırh parçaları ile üst üste eklenebiliyor, fakat bu etkiler eski değerlerinin çeyreğine indi (Örneğin: Patlama Koruması patlama hasarını artık seviye başı %3,75 azaltıyor). Bu da eskiden 4. seviye bir korumaya sahip tek bir zırh parçasından elde edilen etkinin elde edilmesi için artık tam bir 4. seviye zırh gerekmesi anlamına geliyordu.
Korumaların Güçlendirilmesi
Bu korumalar önceki zayıflama sonrası oyuncu kitlesi tarafından beğenilmediği için eski haline getirilmekle kalmayıp güçlendirildi. Artık korumalar hem eski değerleri kadar etki ediyor, hem de birden fazla zırh parçasında ise üst üste biniyor (Örneğin: 7 seviye Ateş Korumasına sahip bir zırhınız var ise sönme süreniz %105 azaltılacak, yani ateşten çıkmanız durumunda hemen sönüyorsunuz!). Bu değişiklik yine de bu korumaları pek baskılayıcı kılmasa da belirli senaryolar için daha güçlendirici bir etkiye sahip olmuş oldu.