Mark Zuckerberg tarafından kurulan Facebook, ilk etapta eski okul arkadaşlarımızı bulabileceğimiz bir yer olarak tanıtılmıştı. Fakat yıllar içerisinde Facebook adeta evrim geçirdi.
Bir dönemin açık ara en popüler sosyal medya kanallarından biri olan Facebook, günümüzde sitelere kolay giriş yapmak için kullanılan bir arayüze dönüştü. Artık pek çok kullanıcı Facebook’ta paylaşım dahi yapmıyor. Kullanıcı hesapları genel olarak uygulama, oyun ya da farklı sitelere kolay girişler için kullanılıyor.
Bu durum Meta’yı köklü değişiklikler yapmak zorunda bıraktı. Fakat yapılan değişikliklerin hiç biri Facebook’u eski popülaritesine geri döndürmeye yetmedi.
Son raporlara göre Facebook’un kullanıcı sayısındaki artış son dönemin en düşük seviyelerine gerilemiş durumda. Nitekim bu kötü senaryo Meta yöneticileri tarafından da kabullenilmiş durumda. Bu sebepten ötürü genel yatırım hatları Instagram ve WhatsApp üzerine kaydırılmış. Tabi ki bir de MetaVerse projesi var.
Mark Zuckerberg, Facebook’un Horizon World ile birlikte eski popülaritesini tekrar yakalayabileceğini düşünüyor. Fakat işin kötü yanı Meta’nın metaverse projesi de şimdiye kadar kullanıcı tarafında karşılık bulmuş değil. Sonuç olarak Facebook için yolun sonu göründü diyebiliriz. Tabi ki yine de çıkmamış candan umut kesilmez.